Specifikation:
- Flex: Medium
- Ram: HM Graphite / POCKETING BOOSTER
- Skaft: HM Graphite
- Led: Inbyggd T-Joint / T-ANCHOR
- Längd: 10 mm längre
- Vikt/grepp 4U: (genomsnitt 83g) G5, 6
- Stringråd: 4U: 19 - 27 lbs
- Rekommenderade strängkontrollspelare: EXBOLT 63, Hard Hitters: EXBOLT 65
- Färg(er): Grå / Gul
ISOMETRISK
Förstorad Sweet Spot
ISOMETRICTM-teknologin fortsätter att hjälpa världens största aktörer att nå global framgång.
ISOMETRICTM-designen utvecklades för över 30 år sedan och ökar sweet spot med 7 %*. Jämfört med en konventionell rund ram genererar en kvadratisk ISOMETRICTM-racket en större sweet spot genom att optimera skärningspunkten mellan huvud- och tvärsträngarna.
ISOMETRICTM ger större kontroll utan att offra kraft. ISOMETRICTM är ett varumärke som tillhör Yonex CO., LTD.
*Testat av Yonex
Supertunnt skaft
Minskat luftmotstånd
Den tunnaste racket som någonsin producerats av YONEX minskar luftmotståndet avsevärt samtidigt som det ger maximal känsla.
Energy Boost CAP PLUS
Unikt formad kåpa som maximerar skaftets prestanda. Framsidan låter skaftet böjas, medan sidornas bågformade kurva stabiliserar racketytan genom att förhindra att skaftet vrids.
T-ANKARE
Reducerat vridmoment
Ett nytt T-ANCHOR av kompositmaterial som används i T-leden hjälper till att minska överskottsvridmomentet när man slår ett skott utanför mitten.
REXIS Skaft
Ett högpresterande skaft exakt designat med en original Yonex-gjutteknik. Förbättrar skottprestandan och dominerar spelet.
Inbyggd T-skarv
Ökar styrkan mellan ramen och skaftet och eliminerar huvudvridning för mer kontroll.
Box ram
Den extra styva profilen ger en stabil och stabil känsla vid kollisionen med skytteln.
POCKETING BOOSTER
Ramen är fodrad med POCKETING BOOSTER, ett proprietärt gummiliknande material som framhäver elasticiteten i ramens flex.
FÖRBÄTTRAD ARCSABER RAM
Kontrollera med självförtroende genom denna unika ramstruktur med varierande nivåer av flex från topp, sidor, till botten, byggd för att öka skyttelhållningen samtidigt som den minskar instabilitet och vridning vid kollisionen.